safari deel 2 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu safari deel 2 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu

safari deel 2

Blijf op de hoogte en volg jolanda witteveen

04 November 2012 | Oeganda, Kampala

we hebben inmiddels al weer een heerlijk nachtje in ons geusthouse geslapen ,na een heerlijke warme douche als een blok in slaap gevallen, verder waar ik gisteravond was gebleven, de safari zaterdag konden we even rustig aan doen heerlijk ontbeten met pancakes !!! heerlijk we genieten van het prachtige uitzicht over de nijl,je hoort de hippo geluiden en alle vogels schateren,een prachtige ervaring,.
We zitten nog even met onze reisgenoten na te kletsen en dan moeten we al weer op de ferry naar de overkant, eigenlijk weten we niet precies waar we heen gaan ,maar ronald onze chauffeur rijd dapper door, na een dik uur rijden vragen we waar we eigenlijk heen gaan, naar karuma falls , maar dat is nog dik twee uren rijden , ondertussen zijn we het vele autorijden wel een beetje zat maar ja we moeten het er maar mee doen, en het is ook echt prachtig wat een natuurgeweld , we horen het water al van verre , we kunnen aardig dichtbij komen na een klim parij, maar wauw, helaas zijn er ook veel mieren die bij je broek omhoog kruipen dus het mooie uitzicht willen we dan ook snel weer verlaten, al meppend op je broek omdat er toch een paar mijn broekspijpen in zijn gekropen , ze bijten ook echt flink.
Na een heerlijke lunch onder een boom,is het tijd om weer richting kampala te gaan, nog een rit van vier en half uur! onderweg staan we soms doodsangsten uit de wegen zijn hier zo slecht met enrome gaten en we rijden er wel met 80 overheen en dan moeten er ook nog auto's ons passeren van de andere kant, je ziet ze echt recht op je afkomen en last minuut zoeven ze rakelings langs je, maar gelukkig zijn we rond half 7 veilig weer in kampala aangekomen, we eten nog wat in het red chilly hideaway en bellen yme dat hij ons kan komen halen,
Het verkeer staat ook nog eens muur vast in kampala dus het duurd ook nog wel zo'n anderhalf uur voor we weer op het kinderdorp zijn, moe en onder de indruk van alles wat we hebben gezien, onderweg veel van het echte afrika gezien, plaggen hutjes en kinderen die met waterkannen op hun hoofd naast de weg lopen, fietsers op de weg met bossen hout,fruitverkopers langs de weg, je ziet hier alles ,
Vanmorgen maar weer naar de kerk geweest, dat maakte vorige keer ook aardig indruk, ze bidden met hart en ziel en gaan helemaal in de dienst op,het is ook een zeer vrolijke dienst met gitaarmuziek, en veel zang en dans,zoveel geluk vinden ze hier ,
Ze halen hun liefde uit hun geloof en zijn oprecht blij met de kansen die ze hier krijgen, tot van de week kon ik me dat niet echt voorstellen ,vooral niet als je ziet hoe ze leven , met veel kinderen in een huisje en weinig voor je zelf, maar nu we wat meer van het land gezien hebben kan ik me daar wel beter in vinden , daar buiten is het overleven, zo primitief dat kun je echt niet geloven , maar hier krijgen ze eten , onderwijs en een dak boven hun hoofd , en ze hebben hun geloof, ze geloven dat de heer van hun houdt en dat ze gezegend zijn,en wat is er nu
mooier dan te weten dat er iemand is die van je houdt!!!

• 04 November 2012 - 16:47

Sjerrie Dijkstra:

Gossie meid wat een verhaal en wat fijn om te lezen wat jullie allemaal meemaken en dat het goed met jullie gaat. Het is genieten van de verhalen die je schrijft. Ik blijf jullie volgen , het lukt to nu toe nog steeds om op de site te komen. Knap van mij vind ikzelf. geniet er nog maar van pop ik geniet hier mee met jullie, doe Marieke de groetjes. Liefs kus van mij

• 05 November 2012 - 07:34

Corina:

hoi jolanda
    niks is er mooier dan te weten of er iemand van je houd behalve je gezondheid en dat is daar ook erg moeilijk met weinig middelen
    ik kan zien dat je er echt van geniet van deze ervaring en vooral veel leert
    hele leuke fotos heb je en een prachtig bed hahahahha
    de liefde die je daar ontvangt van de kinderen is overweldigend en dan het prachtige land ja een hele ervaring rijker en ja die rot wegen daar is een drama maar zijn meer landen van dan ben je weer blij met onze wegen en zo zijn er heel veeeeel dingen waar je steeds dankbaarder voor word als je thuis bent
    ik zeg geniet er lekker van meid en natuurlijk blijven we je volgen via fb en hier
    groetjes corina

groetjes corina

• 05 November 2012 - 14:27

Catrien Düffels:

Jeetje meid
    wat kun jij het goed onder woorden brengen ,
    ben zwaar onder de indruk.
    Wat heb jij prachtige dingen gedaan en gezien dat is wel de moeite waard.
    Wat een schatjes op die foto's (kun je niet een of meer in je koffer meenemen ha ha)
    Genietse en tot kijk.
    Dikke Tût uit Bolsward.

• 05 November 2012 - 15:17

Edwin:

Wat een belevenis. En wat een mooie foto`s ben zeer benieuwd naar de rest van de foto`s. En.......zoals Catrien al zei neem er maar eentje mee in de koffer ha ha. Tot vanavond skat.
    XXX

Jolanda Witteveen :

He Edwin dat mocht toch niet, met nog een thuiskomen ha ha dikke tut weerom

• 06 November 2012 - 09:08

Edwin:

Nou skat één van de deze wel hoor! Die linker op de foto van de 3 musketeers.....die kijkt zo stoer ha ha.

• 06 November 2012 - 21:08

Jolanda:

nou dat zal lastig gaan dat is de zoon van de directeur!!!!! die middelste das ook een portet hoor! een show binkie maar het zijn alle drie staff children dus die mogen niet mee! haha