safari - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu safari - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu

safari

Blijf op de hoogte en volg jolanda witteveen

03 November 2012 | Oeganda, Kampala

We zijn weer terug van een geweldige safari wat een belevenis zeg, een mega groot park van 5000 vierkante kilometer ,de ries op zich was al een heel avontuur! we zijn woensdagavond in kampala aangekomen en sliepen in een soort herberg, die meer weg van een varkenshok! 20 stapelbedden in een huis en her en der slapende backpackers, we kregen bed 11 en 12 toewezen, en ik moest eerst wel aan het bier voordat ik hier ooit een oog dicht doe, vies ,warm klam, en 50 jaar achterstallig onderhoud.
De reis naar murchison falls was lang, de wegen slaecht en een reisgezelschap van 4 amerikaanse studenten en een japanse toerist, de japanse spreekt bijna geen woord engels en zegt veel ( meteen lach) yes ,yes, lachen dus,
Na een aantal uren rijdenzijn we er eindelijk, we gaan eerst lopen naar de watervallen, wat een natuurgeweld en een water zeg,het is onderdeel vande nijl, de langste en snel stromende rivier .
samen met een gids ploegen we ons naarboven en weer naar benede in een bloedhete zon, maar het is het waard dubbel en dwars.
eind van de middag komen we ophet restkamp , waar we hartverzakking 2 krijgen , we slapen in een tent , waar de hippo's tussendoor kunnen lopen snachts....
de eerste avond is het gelijk al raak , naastonze tent graastgewoon een nijlpaard, we worden gewaarschuwd dat we ze met rust moeten laten want ze zijn behoorlijk gevaarlijk... ik hoop morgen foto's te kunnen plaatsen en ook de rest van ons safari avontuur
wanter is zo veel te vertellen, zo komen op we op de eerste avond al een stel friezen tegen, ja die zijn overal! een groep mannen die allemaal dit jaar 50 zijn geworden en het zo wilden vieren,dus een gezellige avond gehad, en dan toch maar naar de tent, goed oplettend natuurlijk wanwege overstekende hippo's wat best eng was, en ook de tent was niet super,een beetje beschimmeld en muf maar ja slapen moeten we toch ,ook alle etenswaren diewe mee hebben moeten we afgeven bij de bar,wanwege de bavianen die ook nog wel eens eten willen halen in de tent! Smorgens al vroeg op want om half 7 vertekken we al,dan hebt je de meeste kans om dieren te ontdekken, we hebben ze bijna allemaal gezien op de leeuw na en hebben prachtige foto's gemaakt, wat een mooi park zeg, s'middags hebben we een boottocht en ook hier prachtig, krokodillen, heel veel hippo's en olifanten, geweldig gewoon , savonds zitten we weer gezeliig met onze friese vrienden, enweer doen we het licht uit om half 12,
om half 7 weer wakker je hoord zo veel dieregeluiden dat je er wel uit moet

• 03 November 2012 - 20:55

Edwin:

Wat een belevenis skat. Heb net al het een en ander met je besproken op FB, maar nu ik dit lees ben ik blij dat je weer veilig in het kinderdorp zit.............. Heel veel succes en plezier de laatste week met de kinderen daar en ik spreek je snel.
    Dikke tût

• 05 November 2012 - 14:04

Catrien Düffels:

Hallo Dames,
    Wat een spannend verhaal ik sliep nooit weer.
    Heb ook op Facebook al wat foto's gezien echt geweldig.
    Ben heel benieuwd op de andere foto's en je verhaal live.
    Geniet nog maar van dit spannende en opwindende avontuur en tot gauw.
    Groetjes van moi.

• 06 November 2012 - 10:37

Michelle:

WHAUh jolan, wat een verhaal x