eindelijk!!! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu eindelijk!!! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu

eindelijk!!!

Blijf op de hoogte en volg jolanda witteveen

28 Oktober 2012 | Oeganda, Kampala

Hier dan toch eindelijk een bericht vanuit uganda, de internet verbindingen zijn hier niet geweldig en het is maar weer een vraag wanneer je on-line kunt,
Heb ook pas gisteravond contact kunnen maken met edwin, gelukkig maar , het is raar dat je zo afgesloten kunnen zitten zonder een verbinding met het thuis front.
Maar alles gaat hier prima, na een lange reis zijn we zo tegen 12 uur s'nachts op het kinderdorp aan gekomen, fokla haalde ons op vanuit entebbe, samen met fufu de chauffer van de missie,
Pas de volgende dag konden we echt zien waar we zitten savond in het donker zie je niets er is ook weinig straat verlichting, en we waren ook stuk van de reis.
Gisterochtend samen met fokla en de buurvrouw anita( vrijwilliger op het dorp) en de twee stagaires eline en rianne boodschappen wezen doen , een ritje van zo'n 20 minuten dan zie je pas echt wat van de omgeving, de armoede de stank en het verschil met wat wij gewend zijn, je word er stil van,
Bij de supermarkt door een poort heen en dan word eerst je auto gescant op bommen! ja echt waar ! met een detector onder de auto door en ook zelf word je helemaal gescand.
Boodschappen doen is ook een hele klus hier, we moesten voor een week halen en gelukkig samen met fokla kwamen we een heel end,zo'n 180.000 ugx lichter ( 60 euro) verlaten we de market.
smiddags over het dorp gewandeld en je word overal vriendelijk begroet, er lopen ook steeds kinderenlangs bij ons guesthouse die zijn nieuwschierig en willen je ontmoeten, smorgens zaten hier al twee jongens met een gitaar op onze veranda muziek te maken ,echt geweldig. Smiddags hebben rianne en eline een activiteit voorbereid voor de kids van p 5 we kijken daar even en al gauw komen ze bij je en vragen om je hulp bij b.v jurken maken van plastic zakken , ze noemen iedereen hier aunti ( tante). Ik krijg een baby in mijn armen gedrukt die is van een meisje hierop het dorp die is na een bezoek aan familie zwanger terug gekomen!ze is 14 jaar net zo oud als carmen, maar ze doet ook mee aan de modeshow en iedereen host wat met de baby om uit eindelijk valt hij in mijn armen in slaap!
een indrukwekkende eerste dag dus,

• 28 Oktober 2012 - 11:03

Sjerrie Dijktra:

Hallo meid nou het heeft even geduurd voor ik op de site zat maar gelukkig gelukt. Wat een verhaal heb je al de eerste dag meegemaakt. kippevel als je het leest.Ben blij dat jullie goed aangekomen zijn, het was een hele reis. Het is een raar gevoel om te lezen dat jullie daar nu heel ver weg zitten, en dingen meemaken die we hier niet kennen, alleen van tv. Ben benieuwt naar je volgende bericht. De groetjes en nog een mooie tijd liefs kus mams

• 28 Oktober 2012 - 11:50

Regina Kuipers:

Leuk en mooi om te lezen wat jullie bezig houdt! Ben benieuwd naar de volgende verhalen ...als dat lukt! Groetjes Regina

• 28 Oktober 2012 - 13:17

Catrien Düffels:

Hallo Florence N,wat een mooi ontroerend bericht,had wel graag even om de hoek willen kijken.
    Wat een andere wereld hé wij kunnen ons daar geen voorstelling van maken (gelukkig ook maar).
    Het is hier koud ,kunnen jullie niet over mee praten ,ik zie nu al uit naar het volgende bericht en ben ook benieuwd naar de foto's .
    Ik hoop dat jullie nog volop zullen genieten van deze mooie en indrukwekkende reis.
    Tot Gauw en een dikke Tût van Catrien

• 28 Oktober 2012 - 18:58

Edwin:

Hé skatsie, wat een mooi verhaal en dat al op de eerste dag. Moest vanmorgen krabben het is hier koud man. En dan ook nog met 4-1 verliezen grrrrrrrr.
    Lieverd ik ben zo trots op je wat je daar doet, zet hem op en geniet.
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke kus. Love you skat.

• 28 Oktober 2012 - 20:45

Carmen :

hee mama
    vet cool wat mama nu allemaal al heeft gedaan.
    geniet maar van dat weer daar het is hier vet koud.
    ik mis mama wel heel erg kom maar snel weer terug !!
    maar het gaat hier voor de rest wel goed en de kaart staat naast mn bed dan kan ik em nog een paar keer lezen.
    ik hoop dat mama het daar wel leuk heeft. nog heel veeel plezier en de groetjes aan marieke

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    jes Carmen loveyou <"33

• 29 Oktober 2012 - 15:50