de eerste week zit er al op - Reisverslag uit Bukasa, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu de eerste week zit er al op - Reisverslag uit Bukasa, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu

de eerste week zit er al op

Blijf op de hoogte en volg jolanda witteveen

26 Oktober 2014 | Oeganda, Bukasa

De eerste week zit er al op en die vloog voorbij , vanavond zijn we door fufu ( chauffeur van de missie) bij red Chili gebracht , morgen ochtend vertrekken we op safari naar murchions falls .
Het was een drukke week maar wel met ontzettend veel mooie momenten.
Zo zijn we veel door fufu ergens heen gebracht , een hele lieve man die je ook veel verteld over het land , de gebieden waar we zijn geweest en de gewoontes en gebruiken hier in Uganda. Zo zijn we naar de evenaar geweest en naar de crafftmarket .

Te veel om op te noemen , we zijn naar nafasi geweest, dat is een project ook van kinderhulp Afrika , waar ze jongere kinderen van 0 tot 12 jaar opvangen die wegens diverse omstandigheden even niet thuis kunnen wonen ,momenteel zaten er 9 kinderen waaronder een tweeling van anderhalf en twee baby's .
De kinderen vinden het prachtig dat er visitors komen en voelen en betasten je . Ook kregen we deze week te horen dat er op het kinderdorp waar we verblijven in namugongo twee kinderen zijn due nog geen sponsor hebben , na enig overleg hebben we besloten dat wij met zijn vieren een jongen gaan sponsoren , de andere jongen gaan wij samen met Edwin zijn ouders sponsoren
We hebben de jongens verteld dat wij hun sponsorouders gaan worden en ze waren zo blij ,nu konden ook hun brieven schrijven naar hun sponsorouders.
We hebben de boys gisteravond te eten gehad en ze zijn beide enorm onder de indruk , Edwin had smorgens nog gauw op een boda twee kadootjes voor ze gehaald , en we hebben een brief voor ze geschreven waarin we wat meer over onszelf hebben verteld .
Ze zijn 10 en 11 jaar oud en hebben beide geen ouders meer .
Alle kinderen op het dorp zijn zo dankbaar voor hun sponsoren , want door hun kunnen ze naar school en krijgen ze kleding .
Vanmorgen de kerkdienst stond in teken van het afscheid van P7 , de oudste kinderen van de primary( basis onderwijs ) een hele swingende dienst met een bomvolle kerk ! Machtig om dat mee te maken , de leerkrachten werden bedankt en ook de sponsorouders ! Thank you all for loving me!
De hele week hebben we kids om de deur gehad en het afscheid nemen was wel even lastig , sommige kinderen staan toch iets dichter bij je omdat je daar veel mee optrekt , het zijn allemaal schatten . We hebben dan ook weer koffers vol met spullen bij ze achtergelaten waar ze wat mee kunnen .
Ook nu weer veel leuke mensen leren kennen , er zitten momenteel 3 stagiairs waar we het goed mee konden vinden en we ook een dagje mee weg zijn geweest , 3 gezellige tantes !
Nu morgen op safari !!! Dus hoop tot over een dag of 3/4

• 26 Oktober 2014 - 18:47

Karlijn:

Volgende keer wil ik ook mee

• 26 Oktober 2014 - 18:48

Karlijn:

Hij zet niet de hele tekst er neer..... Veel plezier nog en dikke kus xxx

• 26 Oktober 2014 - 20:52

Age Huitema:

He Jolanda en Edwin,
    Weer prachtige belevenissen en dan nu morgen op safari!
    Geniet ervan.
    Ik kan me voorstellen dat je je snel gaat hechten aan de kinderen. Moeilijk om dan weer verder te gaan, lijkt me.
    Groet,
    Age Huitema

• 28 Oktober 2014 - 11:29

Sjerrie Dijkstra:

Hoi lieverds wat is het elke keer weer leuk te te
    lezen wat jullie beleven.Ook het sponseren van de twee jongens, als je dat leest geweldig , brok in mijn keel. Geniet er maar van ben trots liefs dikke knuffel mams