gaat zo mooi als wat - Reisverslag uit Nsasa, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu gaat zo mooi als wat - Reisverslag uit Nsasa, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu

gaat zo mooi als wat

Blijf op de hoogte en volg jolanda witteveen

23 Oktober 2014 | Oeganda, Nsasa

Hier weer even updat van onze reis , de dagen vliegen voorbij en we blijven onze ogen uitkijken .
We zijn elke morgen vroeg wakker ( voor 7 uur!!) je hoort vogels , apen, en kinderen al rond die tijd tot leven komen , al staan de kinderen hier al eerder op zo rond 4 uur in de ochtend.
Ze doen dan hun klusjes en de jongeren mogen uitslapen tot 6 uur !
We plukken de dag echt mee, dinsdag zijn we met fufu naar jinja geweest , daar is de oorsprong van de Nijl , het is een rit van twee uren door het prachtige landschap van Uganda , voordat je de stad uit bent ben je even onderweg , het verkeer is hier een chaos, alles loopt rijd en fietst hier Kris kras door elkaar heen , wonderlijk dat het allemaal net goed lijkt te gaan en er geen extreme ongelukken gebeuren, al hou je soms je hart vast als er een tegenligger net op tijd op zijn eigen helft rijd.
Bij jinja huren we een bootje incl kapitein die ons rond vaart op het victoriameer en ons naar het echte begin vaart , de man verteld veel en laat ons veel dingen zien , zo doen we ook een dorpje aan dat leeft van de visvangst , een modderig dorp met houten hutjes , we krijgen er een rondleiding en met trots word alles verteld , de kinderen van het dorp hebben snel in de gaten dat er mzungu's zijn en al snel heb je hordes aan je hand lopen , ze willen je aanraken , ruiken en zeggen hou are you , het enige Engels wat ze kennen , we horen dat gasten meestal koekjes voor ze kopen dus dat doen wij ook maar , ze Zijn niet te houden en dringen enorm om je heen om wat te krijgen , fufu en de kaptein helpen om ze int gareel te krijgen , wat uiteraard niet wil ! Gauw weer naar de boot , ze zwaaien ons vrolijk uit en wij blijven verwonderd .
Woensdag met Anita ( buurvrouw) en de stagiaires naar de crafftmarket geweest met een taxi dit keer , een hele belevenis , we strûnen de markt af naar souvenirs en wandelen door het centrum van kampala , wat een mierenhoop van mensen .terug ook weer met een busje naar de mainroad vlakbij het dorp , dan gaan we op een boda boda het laatste stuk naar het kinderdorp , wat geweldig !!! De boda's vliegen over de hobbelige weg maar wauw wat vet cool om dit te doen , we zitten elk op een boda en jihoeën heel wat af op dit rustige stuk weg , machtig nu al zin in de volgende rit !
Vandaag gaan we naar Masaka , de evenaar . Tot zover even een verhaal . Hoop gauw weer te kunnen plaatsten

• 24 Oktober 2014 - 22:38

Age Huitema:

Hallo Jolanda en Edwin,

Wat een prachtige belevenissen voor jullie zeg.
    En mooie plaatjes op Facebook.
    Zo kunnen we jullie een beetje volgen.
    Genieten daar!

Groet,