alweer thuis! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu alweer thuis! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van jolanda witteveen - WaarBenJij.nu

alweer thuis!

Blijf op de hoogte en volg jolanda witteveen

17 November 2012 | Oeganda, Kampala

We zijn al weer een dikke week op nederlandse bodem, maar de afgelopen week hebben we nog veel met onze gedachten in uganda gezetten.
zoveel indrukken die eigenlijk pas hier tot je doordringen, want daar leef je ook gewoon en we hadden een behoorlijke volle planning!
Wat leven we hier in een luxe, onze kinderen kunnen naar school en hebben een enorme keuze in wat ze willen gaan doen ,en zijn omringt met keuzes niet alleen qua onderwijs maar ook in het dagelijkse leven.
Voor ons zo gewoon hier , maar als je eens echt een kijkje neemt in de minder bedeelde landen zoals uganda dan word je toch wel even stil.
Veel dingen die we daar wouden gaan doen, hebben we ook gedaan, natuurlijk waar het allemaal mee begonnen is, de post uit nederland bezorgen.
Nooit gedacht dat de kinderen er zo blij mee zouden zijn,sommigen hebben idd al meer dan 5 jaar geen post ontvangen,en waren de wereld te rijk met een kaartje van iemand die aan hun denkt, vol enthousiastme gingen de meesten ook aan de slag om een brief terug te schrijven,en voor ons nu weer de taak om alles weer uit te sorteren en de post terug te bezorgen hier in bolsward.
Al met al een hele ervaring is het geweest om daar een kijkje te nemen, de familie Holwerda id een super gastvrij gezin die zich 100 dan niet 1000% inzetten voor de kinderen op het dorp, we zijn ze dan ook heel dankbaar dat ze ons hebben ontvangen.
Door alle acties konden we ook een behoorlijke berg spullen mee nemen ,die we hebben uitgedeeld en natuurlijk hebben we ook erg ons best gedaan op de geld inzameling voor de bouw van nieuwe speeltoestellen op het dorp, tot op de laatste dagvan ons verblijfwas het voor ons ook nog spannend wat het totaal bedrag zou zijn ,omdat de sintmaarten school ook nog een donatie wou doen,aan de hand van de musical die op school werd gehouden,de opbrengst daarvan was ook enorm! het totaal is dus uitgekomen op 1350 euro!!!!!!!!
Een enorm bedrag waar ze daar heel wat voor kunnen doen.
Iedereen enorm bedankt voor jullie inzet voor dit project,zo kun jezien alle beetjes helpen, in dit geval Het kinderdorp, van namugongo bij kampala in Uganda!!